به گزارش الوند، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حملونقل و ترافیک شورا با اشاره به ترافیک ساعات اولیه روز، اظهار کرد: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای تک سرنشین دانشآموزی است که متأسفانه بسیاری از سرویسهای مدارس توسط والدین یا سرویسهای تک سرنشین جابهجا میشوند و در این ساعات با مشکل ترافیک مواجه هستیم.
حیدری یکی از سیاستها در راستای مدیریت بهتر ترافیک شهری را هوشمندسازی تقاطعها دانست و بیان کرد: در کنار توسعه حملونقل همگانی و نوسازی ناوگان عمومی، هوشمندسازی تقاطعها حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر اینکه اهمیت هوشمندسازی تقاطعها در کنار پارک حاشیهای بر کسی پوشیده نیست، افزود: هوشمندسازی تقاطعها یکی از اقدامات مهمی است که تأخیر و طول صف خودروها در پشت چراغ های راهنمایی را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد میکند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تخلفات مدل پارک دوبل ریشه اصلی پسزدگی ترافیک شهر است، اضافه کرد: با ساماندهی و مدیریت پارک حاشیهای میتوان بخش بزرگی از معضل ترافیک شهری را حل کرد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر طرح سامانه پارک حاشیهای، عنوان کرد: گام مهمی که برداشته شد این بود که بعد از سه وقفه رفت و برگشت طرح ساماندهی پارک حاشیهای به تأیید هیئت تطبیق فرمانداری رسید.
حیدری با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری برای اخذ کد پلیس خودروهای پلاکخوان در اجرای طرح ساماندهی پارک حاشیهای، اظهار کرد: شهرداری چنانچه موفق به اخذ کد نشد میتواند راههای دیگری را برای اجرای طرح اتخاذ کند.
وی با انتقاد از اینکه تصمیمگیران استان باید بدانند که شهرداری ابتدا باید به وظایف خود و اولویتهایش بپردازد، گفت: ما با شادی مردم و برگزاری جشنوارهها مخالف نیستیم اما شهرداری با توجه به کمبود منابع مالی، انجام وظایفش را در اولویت قرار دهد.
این مقام مسئول بیان کرد: سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی ۴۰ درصد است که متأسفانه پرداخت نمیشود و ما چندین بار به این موضوع تاکید کردهایم اما هیچ اقدامی نشده بر این اساس باید از طریق مراجع قضائی اقدام کنیم.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر، گفت: مدیریت ناوگان اتوبوسرانی اخیرا اقدامات قابل توجهی داشته به ویژه طرح ای وی ال که قابل تقدیر است .
حیدری با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس شهری در چهارراه آیتالله نجفی، اظهار کرد: باید از هر اتفاق و سوانحی پیشگیری شود و این تصادف تلنگری شده که فرایندهای کنترل صحت عملکرد ناوگان و رفتار حرفهای رانندگان را سختگیرانه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در حوزه تصمیمگیری حفظ جان مردم وظیفه ماست و کمک و مساعدت به دستگاهها و نهادهای دیگر اولویت شهرداری نیست.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای چندمین بار بر نوسازی تاکسیهای شهر و رسیدگی به رانندگان تاکسی که برای دریافت تاکسی نو تاکید داشتیم، بیان کرد: متأسفانه هنوز این موضوع محقق نشده و رانندگان تاکسی متقاضی خودروی نو متضرر شدهاند و جبران ضرر آنها بر بسیاری از کارها اولویت دارد.