به گزارش الوند، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سعید شهابینیا، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا که با حضور رئیس و معاونین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و لزوم تدوین برنامههای اوقات فراغت، محور برنامهها باید مشارکت اجتماعی و محلهمحوری باشد و شهرداری میتواند با اجرای برنامههای پیشبینی شده در این محلات نقش مهمی را در کاهش آسیبها ایفا کند .
شهابینیا با اشاره به اینکه در طراحی برنامههای اوقات فراغت باید همه اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شوند، بیان کرد: اگر مدعی تقویت و ایجاد نشاط اجتماعی هستیم، ابتدا باید پایش آسیبهای اجتماعی محلات به طور جداگانه انجام و متناسب با آن برنامهها تدوین و طراحی شود.
وی اضافه کرد: دستیابی به اهداف تدوین برنامههای اوقات فراغت و کاهش آسیبهای اجتماعی نیازمند اهتمام دستگاههای اجرایی در عمل به مأموریتهای خود در این بخش به ویژه مسائل فرهنگی مرتبط با نوجوانان و جوانان است و در این راستا سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز در تدوین برنامه فرهنگی با دستگاههای اجرایی و نهادهای مرتبط باید همکاری داشته باشد .
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه لازم است چندین برنامه شاخص فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تدوین شود، ادامه داد: این برنامهها پرنگتر در سطح شهر به صورت ویژه اجرا شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اجرای طرح موفق سایر شهرها در پایش اجتماعی محلات، گفت: میتوان از تجربه موفق این طرح بهره گرفته و آسیبهای اجتماعی محلات را احصا سپس بر اساس آن برنامههای اجتماعی تدوین کرد.
لزوم استفاده از ظرفیت رسانهها در اطلاعرسانی به موقع اقدامات فرهنگی
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانهها در اطلاعرسانی به موقع اقدامات فرهنگی، اظهار کرد: تدوین برنامههای فرهنگی باید پیوسته رسانهای داشته باشد تا بتوان بازخورد اقدامات را به خوبی دید.
این مقام مسئول با بیان اینکه برنامههای خوبی برای اوقات فراغت سال جاری طراحی شده است، گفت: انتظار میرود این برنامهها بر اساس روز و ساعات معینی که تعیین شده برای عموم نیز اطلاعرسانی شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ظرفیت خوب میدان مرکزی همدان در حوزه گردشگری و اجرای برنامههای فرهنگی دارد، تاکید کرد: هر اقدامی در میدان مرکزی شهر صورت میپذیرد به دیگر نقاط تسری یافته و بازخورد خوبی دارد؛ بر این اساس از ظرفیت این میدان باید استفاده شود.
شهابینیا به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: برای روزهای انتخابات لازم است از شیوههای نوین تبلیغات استفاده شود و این از لحاظ زیبایی شهری حائز اهمیت است .
شهرداری در حوزه تهیه محتوا در امر تبلیغات ضعف دارد
وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه تهیه محتوا در امر تبلیغات ضعف دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه با برونسپاری میتوان بهتر عمل کرد و از توان و ظرفیت شرکتها و افراد صاحب نظر بهره برد.
این مقام مسئول عنوان کرد: شهرداری میتواند با همکاری علوم پزشکی در زمینه شیوع بیماری عمده در همدان اقدامات پایش را جهت شناسایی این بیماری انجام دهد و در خصوص آن اطلاع رسانی مناسب و خوبی صورت پذیرد.