به گزارش الوند، رویداد ایدهپردازی «ثامر» با هدف جمعآوری ایده و استقرار نظام ایدهپردازی و با بهرهگیری از خلاقیتهای تمامی کارکنان کانون پرورش فکری برای رسیدن به اهداف کانون برگزار میشود.
فراخوان نخستین رویداد ایدهپردازی «ثامر» زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد؛ براساس فراخوان این رویداد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر آن است تا در قالب استقرار رویداد ایدههای نو با همکاری تمامی مربیان کانون پرورش فکری درباره روشهای حل مسائل و ارتقای بهرهوری سازمان، فعالانه اندیشیده و بدینطریق یک نظام همفکری و هماندیشی و زمینه بهرهگیری از خلاقیتهای تمامی مربیان کانون پرورش فکری برای رسیدن به اهداف کانون را فراهم آورد.
در مرحله اول ۱۰۶ ایده به دبیرخانه نخستین رویداد ایدهپردازی «ثامر» ارسال شد؛ سپس ۲۲ اثر به مرحله بعد رسید و در نهایت هفت ایده کارکنان کانون ملیحه باقری و وحید خسروی از تهران، بیبا رهسپار از سیستان و بلوچستان، زهره یزدیزاده بنام از قزوین، شهرزاد قهرمانی از کرمانشاه، فریبا عزتیحق از همدان و اعظم ایزدی از فارس با داوری اسدالله عظیمپور، آیدین مهدیزاده، محبوبه اسپیدکار، مجتبی دانشور و محمد غفاری به عنوان هفت اثر منتخب رویداد ایدهپردازی «ثامر» شناخته شدند.
در این رویداد فریبا عزتیحق از همدان با ایده پویش محلی (من و مادربزرگ، من و پدر بزرگ) یکی از هفت نفر برگزیده در رویداد ایدهپردازی «ثامر» معرفی شد.
ترویج سبک زبانشناسی؛ هدف ایده پویش «من و مادربزرگ، من و پدر بزرگ»
فریبا عزتیحق، کارشناس فرهنگی کانون در خصوص ایده خود، گفت: این طرح بر مبنای پاسداشت آداب و رسوم و سبک زبانشناسی (زبان محلی) و زبان مادری نوشته شد.
عزتیحق با بیان اینکه دغدغه حفظ زبان را دارد و در کلاسهای قصهگویی بخشی را به زبان و گویش همدانی اختصاص میدهد، اظهار کرد: بر مبنای همان دغدغه در این طرح از اعضا خواستهام که هنگام شرکت در جشنواره قصهگویی به اتفاق مادر بزرگ و پدربزرگ خود با قصههای محلی در پویش شرکت کنند.
وی ادامه داد: در نهایت کارهای برگزیده توسط داوران انتخاب و به شکل پادکست و فیلمهای پاسداشت سبک زبانشناسی زیست بومی در اختیار مراکز و مدارس استان همدان قرار بگیرد.
این کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکر همدان خاطرنشان کرد: هدف کلی طرح این بوده که اعضا به شناسایی آداب و رسوم محلی و سبک زبانشناسی (محلی) خود پرداخته و ما در کانون آنها را شناسایی، سازماندهی و هدایت کنیم و در برنامههای مختلف مشارکت بدهیم تا از این طریق در ترویج سبک زبانشناسی با همکاری اعضا و خانوادههای آنها قدم موثری برداریم.