به گزارش الوند، رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در نشست مشترک شورای معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اهمیت همافزایی میان دستگاههای آموزشی و عمرانی استان، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت فضای یادگیری، نیازمند همکاری مستمر میان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است.
شیدایی بیان کرد: در شرایط فعلی کشور، هر گام در جهت تجهیز مدارس و بهبود زیرساختها، سرمایهگذاری برای آینده فرزندان ایران است.
وی با اشاره به برنامههای تابستانی و طرحهای مهارتی در حال اجرا، عنوان کرد: با حمایت نوسازی مدارس، میتوان زمینه اجرای طرحهای مهارتآموزی، اردوهای فرهنگی و فعالیتهای پرورشی را در فضاهای استاندارد فراهم کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: در قالب نهضت توسعه عدالت آموزشی، ۱۰۸ پروژه شامل ۶۰۰ کلاس درس در استان همدان تعریف شده است که با مشارکت مردم و خیرین مدرسهساز، تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به تأکید رئیسجمهور بر مردمیسازی بهعنوان یک فرهنگ و جریان اجتماعی، گفت: مردمیسازی صرفاً یک راهکار اقتصادی نیست، بلکه باید بهعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
شیدایی اضافه کرد: نمونههایی از این مشارکت را در روستای صالحآباد و منطقه مهاجران شاهد بودیم که امام جمعه محترم نیز در پیشبرد آن نقشآفرینی کردند اما واقعیت این است که اکثر پروژهها هنوز از این مدل فاصله دارند.
وی ادامه داد: ما باید با تقویت فرهنگ مشارکت، مردم را بهعنوان صاحبان واقعی آموزش و پرورش وارد میدان کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح «شمیم»، خاطرنشان کرد: طرح شمیم، شبکه ملی یادگیری معلمان است که با هدف توانمندسازی حرفهای فرهنگیان و ارتقاء کیفیت آموزشی در سراسر کشور اجرا میشود.
شیدایی تصریح کرد: این طرح بستری فراهم کرده تا معلمان بتوانند بهصورت مستمر دانش تخصصی خود را بهروزرسانی کنند، در دورههای ضمن خدمت شرکت کنند و امتیازات لازم برای ارزشیابی و رتبهبندی شغلی را کسب نمایند.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح در استان همدان با استقبال خوبی همراه بوده و ما تلاش داریم با حمایت از معلمان، مسیر تحول در نظام تعلیم و تربیت را هموار کنیم.
گفتنی است، در پایان این نشست، بر لزوم تشکیل کارگروههای مشترک برای پیگیری پروژههای عمرانی، تجهیز مدارس و اجرای برنامههای فرهنگی و پرورشی تأکید شد.