به گزارش الوند، به نقل از ایرنا، حمید شیرازیانی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۳۴۱ هزار و ۳۹۹ دانشآموز در ۱۵ هزار و ۸۶۲ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که به این ترتیب سرانه فضای آموزشی استان ۴.۹ مترمربع است که فاصله ۳.۵ متر مربعی با سرانه استاندارد دارد.
شیرازیانی بیان کرد: ۱۷۹ پروژه را در دست احداث داشتیم که ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ مترمربع زیربنا را شامل میشود که از این تعداد ۲۱ طرح ورزشی و ۱۲ مورد پرورشی و ۱۴۶ طرح آموزشی است.
وی افزود: از این تعداد ۴۸ طرح با زیربنای ۳۲ هزار و ۳۳۴ مترمربع زیربنا و ۳۸۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۹۴ میلیارد تومان تحویل دانشآموزان شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته سه باب هنرستان با تمامی امکانات و تجهیزات ساخته و تحویل شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن تجهیزات تخصصی مطابق با سرفصلهای دروس مصوب مدارس خریداری و توزیع که سرجمع اعتبارات هزینه شده برای تجهیزات هنرستانی در سال جاری به ۸۸ میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه داد: مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال نیز تجهیزات آموزشی در سال ۱۴۰۲ خریداری و تحویل دانشآموزان شد و در مجموع مبلغ تجهیزات خریداری شده برای هنرستانها و مدارس قریب ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.
شیرازیانی با قدردانی از مشارکت خیران مدرسهساز استان، اظهار کرد: خیران استان همدان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹ هزار و ۳۰ میلیارد ریال تعهد داشتند که صد درصد آن محقق شد.
وی یادآور شد: به طور میانگین ۵۵ درصد پروژههای تحویلی سال گذشته استان همدان در حوزه مدرسهسازی با همت و مشارکت خیران ساخته شده است.
این مقام مسئول در خصوص مشارکت خیران حقوقی نیز بیان کرد: در بحث جذب شرکتها به موضوع مدرسهسازی باید این مفهوم و باور را نهادینه کرد که این موضوع به همان اندازه که برای جامعه مهم است، برای یک شرکت نیز اهمیت دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه این استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال مشارکت این بخش را در حوزه مدرسه یاری و مدرسهسازی داشته است، عنوان کرد: همچنین مذاکره با پنج بانک مطرح کشور، دو بیمه برند و ۱۴ عنوان شرکت و کارخانه از برنامههای سال پیش رو است.
شیرازیانی تصریح کرد: تبیین دقیق، ارائه آمار شفاف و درست، ارائه نقاط قوت مدرسهسازی، معرفی برندهای بزرگ و کوچک مشارکتکننده در مدرسهسازی و اولویت مدرسه به عنوان یک اقدام اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، بشر دوستانه و آیندهنگر و مجاب کردن مدیران و مسئولان شرکتها به عنوان اینکه مدرسهسازی انتخاب اول و برتر باشد و برندشان نیز سالها ماندگار و معرفی میشود از امتیازهای مشارکت در مدرسهسازی است.
وی ادامه داد: در این میان برگزاری تورهای بازدید از مدارس ساخته شده و معرفی چهرههای شاخص خیری مشارکتکننده در مدرسهسازی پیشبینی شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در خصوص روند اجرای طرح شهید عجمیان، اظهار کرد: در اجرای این طرح ۹۰۰ مدرسه شناسایی و ۵۵۰ مدرسه در دستور کار رنگآمیزی و اجرای عملیات بهسازی قرار گرفت.
شیرازیانی با اشاره به اهمیت توجه به بهرهوری منابع انسانی و موضوعات رفاهی کارکنان، گفت: در سال ۱۴۰۲ این اداره کل به صورت میانگین ۴۰ ساعت کلاس آموزشی برای همکاران در نظر گرفت که در راستای آموزشهای تخصصی مربوط به حوزه مدرسهسازی بود.
وی یادآور شد: همچنین سمینار منطقهای دفاتر فنی گروه سه ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و برگزاری دومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان نوسازی مدارس منطقه ۶ کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با برنامه منسجم مطابق اسناد بالادستی در پیشبرد و تحقق اهداف حوزه مدرسهسازی، بازسازی و مقاومسازی مدارس فرسوده، استانداردسازی و کیفیتبخشی، زیباسازی و معماری طرحهای آموزشی و پرورشی به مسئولیت خود عمل کنیم.