به گزارش الوند، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ثبت سفارش کتابهای درسی پایههای اول، هفتم و دهم از فردا، یکشنبه، ۱۰ تیر ماه آغاز میشود، اظهار کرد: ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتابهای درسی پایه اول ابتدایی، آمادگی ۱ استثنایی، اول ۱ استثنایی و اول مقدماتی استثنایی، هفتم و دهم از فردا آغاز و تا نهم شهریور ادامه دارد.
شیدایی بیان کرد: به منظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی، ثبت سفارش کتابها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه کتابهای درسی، بر اساس سفارشات ثبتشده در سامانه توزیع میشود، خاطرنشان کرد: مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام کنند.
این مقام مسئول عنوان کرد: دانشآموز یا اولیای دانشآموز از رجوع به کافینتها پرهیز کنند و در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود، گفت: دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
شیدایی تاکید کرد: دانشآموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.