به گزارش الوند، به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان همدان، مرتضی بیدآبادی، معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: در اردیبهشت امسال با مشاركت مردم برای ایجاد تعادل در بازار كالا و خدمات و شناسایی به موقع و مقابله با تخلفات عوامل اقتصادی سودجو بیش از ۹۵ درصد شکایات دریافتی رسیدگی شده است که به استناد گزارش سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان، اداره کل صمت همدان دومین استان در زمینه نسبت رسیدگی به شکایات و همچنین کمترین شکایت رسیدگی نشده، را کسب کرد.
بیدآبادی از ثبت یک هزار و ۲۷۰ تماس مردمی با سامانه ۱۲۴ در اردیبهشت ماه خبر داد و بیان کرد: ۸۰ درصد شكایتهای دریافتی مربوط به كالا و ۲۰ درصد مربوط به خدمات است و بیشترین تخلفات صورت گرفته در این مدت در زمینه گرانفروشی، كم فروشی و درج نكردن قیمت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه دریافت شكایتها و گزارشات مردمی ۱۲۴ این سازمان در مورد گرانفروشی، كم فروشی، احتكار، تقلب، صادر نكردن فاكتور و درج نكردن قیمت نگهداری و عرضه کالای قاچاق به عنوان پل ارتباطی است كه امكان پیگیری شكایت نیز در این سامانه فراهم شده است.
این مقام مسئول با اشاره به حجم بالای تماسهای مردمی، گفت: این موضوع نشانه افزایش اعتماد و مشاركت مردمی در عرصههای نظارتی به صنعت، معدن و تجارت همدان است.