به گزارش الوند، به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، قاسم احمدیلاشکی، معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش امروز در سفر یک روزه خود به شهرستانهای رزن و درگزین به منظور بررسی مسائل آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش این منطقه، اظهار کرد: برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی ۶.۱ درصد به ازای هر دانشآموز اعتبار قابل توجهی هزینه شود که طلب میکند در لایحه بودجه سال آینده برای پروژههای ناتمام و افزایش سهم فضاهای آموزشی و پرورشی تلاش کنیم تا اعتبارت در این رابطه افزایش قابل توجهی داشته باشد.
احمدیلاشکی با اشاره به اینکه استخر شنای دانشآموزشی شهرستان رزن ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: پروژههای ناتمام آموزش و پرورش را شروع کردیم که از حالت راکد خارج شوند و در همین رابطه درصد پیشرفت فیزیکی این پروژهها برای ما بسیار دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: پروژههایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالایی باشند برای سرعت پیشرفت فیزیکی انتهایی کار و تکمیل آن ۱۰۰ درصد اعتبار لازم را اختصاص خواهیم داد و در صورتی که پروژهای دارای درصد پیشرفت فیزیکی پایینی باشد در یک پروسه دو ساله اعتبار لازم به پروژه اختصاص داده خواهد شد تا طرح فوق به نتیجه برسد.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدارس چرخشی سطح کشور، تصریح کرد: سیستم شش، سه، سه و یا چهار، سه که در سند تحول بنیادین آمده است باید تمام تمرکز ما بر این باشد که به اندازه کافی فضای فیزیکی و معلم داشته باشیم؛ بنابراین هر گاه که توانستیم این فضای کافی فیزیکی و معلم را داشته باشیم، مدارس از حالت چرخشی خارج خواهند شد.
احمدیلاشکی عنون کرد: در این رابطه در برخی از استانهای سطح کشور چالش جدی داریم؛ به طوری که در سیستان و بلوچستان با ۹۰۰ هزار دانشآموز و برخی شهرستانهای تهران با یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشآموز فعلا خارج شدن مدارس آنها از حالت چرخشی کار سختی بوده و باید در برنامه قانونگذاری و نمایندگان مجلس که تکلیف کردهاند بودجههای لازم در کنار برنامهها برای این امر در نظر گرفته شود.