به گزارش الوند، به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، رسول شیدایی با تاکید بر اینکه استان همدان تا کنون دارای رتبه سوم کشوری ثبت سفارش کتب درسی است، اظهار کرد: از مجموع ۲۴۸ هزار و ۴۳۱ دانشآموز میان پایه استان، ۲۳۴ هزار و ۷۹۴ دانشآموز معادل ۹۴ درصد ثبت سفارش و خرید کتب درسی را به صورت قطعی انجام دادهاند.
شیدایی بیان کرد: ثبت سفارش برای دانشآموزان میان پایه (دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه) عادی و استثنایی از ۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۳۱ خرداد ماه امکانپذیر است و برای دانشآموزان ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه) از ۱۰ تیر ماه آغاز میشود و تا ۹ شهریور ثبت سفارش امکانپذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: به مدیران مدارس توصیه میشود نسبت به ثبت سفارش کتب درسی برای دانشآموزان به صورت گروهی اقدام و از ارجاع دانشآموزان به کافینت خودداری کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: دانشآموزان تمامی پایهها بعد از ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی درصورت نیاز به اصلاح سفارش (تکرار پایه، تغییر رشته، تغییر محل دریافت کتاب و..) به استناد اطلاعات ثبت شده در سیدا میتوانند از ۲۴ تیر ماه تا ۳۱ شهریور ماه به سامانه www.irtextbook.ir مراجعه و اصلاح سفارش کنند.
شیدایی افزود: همچنین این امکان در سیدا نیز فراهم شده و مدیران میتوانند برای دانشآموزانی که نیاز به اصلاح سفارش دارند، موارد مطرح شده را به استناد اطلاعات ثبت شده در سیدا انجام دهند.