به گزارش الوند، فریبرز نیاستی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درگاه ارتباطی جدیدی برای برقراری ارتباط دو سویه و خدمترسانی به افراد ناشنوا و کمشنوا تحت عنوان سامانه اشارک رونمایی شده که این سامانه در حال خدمترسانی (خدمات مشاوره و ارائه خدمات غیرحضوری) به این گروه از بیمهشدگان است.
نیاستی بیان کرد: مخاطبان میتوانند از طریق صفحه اصلی پورتال رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به درگاه ارتباطی «اشارک» دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به افزوده شدن امکانات هوش مصنوعی به پورتال سازمان بیمه سلامت ایران، تأکید کرد: مردم و افراد ناشنوا میتوانند با کلیک روی آیکون اشارک در پایین صفحه به لینک https://caic.ihio.gov.ir مراجعه و به صورت تایپی سؤالات و موضوعات بیمهای خود را با سامانه پاسخگویی مرکز امور مشتریان و اطلاعرسانی مطرح و پاسخ خود را از هوش مصنوعی یا کارشناسان بیمه سلامت ایران دریافت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه این موضوع کمک شایانی به افراد کمشنوا و ناشنوا در تعامل دو سویه با سازمان بیمه سلامت ایران خواهد داشت، گفت: راهنمای بهرهبرداری از این درگاه ارتباطی در صفحه اصلی سامانه درج شده است.