به گزارش الوند، فریبرز نیاستی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید بر اینکه بیمه سلامت هیچ تماس تلفنی و پیامکی با مردم برای برقراری پوشش بیمه درمانی و یا ارائه خدمات بیمهای ندارد، اظهار کرد: مردم باید مراقب کلاهبرداری با عناوینی از قبیل «صدور کارت هوشمند بیمه سلامت» باشند.
نیاستی با بیان اینکه تقاضای وجه در قبال انجام هر نوع خدمت بیمهای از جمله صدور یا تمدید کارت بیمه سلامت، مصادیقی از این نوع است، خاطرنشان کرد: تمامی خدمات بیمهای این اداره کل در استان توسط ادارات بیمه سلامت در مرکز استان و شهرستانها و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل در سراسر استان انجام میشود.
وی اضافه کرد: همچنین خدمات الکترونیکی غیرحضوری سازمان از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس www.csp.ihio.gov.ir انجام میگیرد و هرگز برای ارائه خدمات بیمهای تماس تلفنی با افراد برقرار نمیشود و هرگونه اطلاعرسانی از طریق سایت رسمی اداره کل بیمه سلامت استان به آدرس https://hm.ihio.gov.ir/ و یا از طریق انتشار خبر و اطلاعیه در رسانه ملی و رسانههای جمعی معتبر و ارسال پیامک با سر شماره ۱۶۶۶ صورت میپذیرد و مردم در صورت مشاهده تخلف، میتوانند موارد را به سامانه تلفنی ۱۶۶۶ اطلاع دهند.
این مقام مسئول تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای صیانت از حقوق بیمهشدگان اقدام به ایجاد پل ارتباطی از طریق پیام رسان بله با شماره ۰۹۱۰۸۷۷۱۶۶۶ و آدرس اینترنتی bazresi.bimehsalamat@ihio.gov.ir کرده است که هم استانیها از این طریق هم میتوانند موارد را اطلاعرسانی و شکایت خود را مطرح کنند.