کد خبر : 90899 تاریخ : ۱۴۰۳/۹/۱۴ - 22:04
استاندار همدان مطرح کرد برای رفع آسیب‌های اجتماعی باید به شکل عمیق به مسائل فرهنگی پرداخته شود استاندار همدان با اشاره به اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی، باید به مسائل فرهنگی به شکل عمیق پرداخت، گفت: آموزش مهارت‌های عملی به تنهایی کافی نیست؛ دانش‌آموزان باید فضایی برای کاربرد این مهارت‌ها در کسب‌وکار واقعی داشته باشند.

به گزارش الوند، حمید ملانوری‌شمسی، استاندار همدان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که خلاقیت و نوآوری از خود نشان می‌دهند، باید شناسایی شده و فرصت تجاری‌سازی ایده‌هایشان فراهم شود.

ملانوری‌شمسی بیان کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید به عنوان مهم‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری در حوزه تعلیم و تربیت عمل کند و نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای کیفی آموزش و پرورش داشته باشد.

وی عنوان کرد: جامعه امروز به افرادی نیاز دارد که مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشند و بتوانند نیازهای متنوع جامعه را پاسخ دهند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: تربیت صحیح دانش‌آموزان نیازمند مشارکت همه‌جانبه جامعه، از معلمان و خانواده‌ها گرفته تا دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، است. آموزش‌وپرورش نمی‌تواند به‌تنهایی این بار سنگین را به دوش بکشد.

ملانوری‌شمسی یادآور شد: برای جلوگیری از معضلاتی مانند فرار مغزها یا کمبود نیروی انسانی متخصص، باید به تربیت دانش‌آموزانی بپردازیم که خلاق، توانمند و متعهد به جامعه باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نقشه جامع تحول و پیشرفت استان در دست تهیه است که این نقشه شامل برنامه‌هایی در حوزه آموزش، فرهنگ، اقتصاد و اشتغال است که بر اساس نیازهای جامعه تدوین می‌شود.

استاندار همدان بیان کرد: آموزش مهارت‌های عملی به تنهایی کافی نیست؛ دانش‌آموزان باید فضایی برای کاربرد این مهارت‌ها در کسب‌وکار واقعی داشته باشند.

ملانوری‌شمسی گفت: استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه‌هایی مانند ورزش و هنر نیز باید مورد توجه قرار گیرد. عدم شناسایی این استعدادها ممکن است به مهاجرت آن‌ها یا هدررفت توانایی‌هایشان منجر شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، کاهش سطح امید و اعتماد به آینده در میان دانش‌آموزان است. آموزش‌وپرورش باید فضایی ایجاد کند که دانش‌آموزان به آینده شغلی و تحصیلی خود امیدوار باشند.

استاندار همدان اظهار کرد: رفتارهای مثبت و منفی در جامعه بر افراد تأثیر مستقیم دارد. به همان میزان که جامعه در موفقیت یک فرد نقش دارد، در ایجاد مشکلات و آسیب‌ها نیز دخیل است.

ملانوری‌شمسی عنوان کرد: برای رفع آسیب‌های اجتماعی، باید به مسائل فرهنگی به شکل عمیق و نه صرفاً با دستورالعمل‌های سطحی پرداخته شود. تغییرات فرهنگی نیازمند اقدامات ریشه‌ای و بلندمدت است.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید از همان ابتدا آموزش ببینند که مهارت‌هایشان چگونه می‌تواند به بهبود جامعه کمک کند. این رویکرد می‌تواند آن‌ها را به شهروندانی مسئول و متعهد تبدیل کند.

استاندار همدان گفت: برای دستیابی به تحول در آموزش‌وپرورش و حل مشکلات اجتماعی، نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و اجرایی هستیم. این برنامه‌ها باید بر اساس نیازهای روز جامعه و آینده‌نگری تدوین شوند.