کد خبر : 70450 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۱۸ - 21:54
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد بیش از ۶۹۰ میلیارد ریال بابت مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت شد مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۶۹۰ میلیارد ریال بابت مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی استان همدان پرداخت شده است، گفت: طرح دارویار از تیر ماه سال گذشته تا کنون با موفقیت اجرایی شده است.

به گزارش الوند، فریبرز نیاستی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت در خصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرایی شدن طرح ملی نسخهنویسی و نسخه پیچی الکترونیکی، با الکترونیکی شدن فرایندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی، نه تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع به عمل می‌آید بلکه با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش فراهم خواهد شد.

نیاستی با اشاره به اینکه ۲۹۲ داروخانه در استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، بیان کرد: از ۲۳ تیر ماه سال ۱۴۰۱ طرح دارویار در استان همدان همزمان با کل کشور اجرایی و عملیاتی شد و تا کنون این طرح ملی و مهم به طور موفقیت‌آمیز با کم‌ترین چالش در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تسریع در پرداخت مطالبات داروخانه‌های استان نسبت به سایر استان‌ها از عوامل موفقیت این طرح مهم در استان همدان بوده است، تصریح کرد: پیشگیری از قاچاق دارو، جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، منطقی‌تر شدن مصرف و تجویز دارو، کاهش تقاضاهای القایی، بهره‌مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو از فواید اجرای طرح دارویار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶۹۰ میلیارد ریال بابت مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی استان پرداخت شده است که مبلغ ۵۲۹ میلیارد ریال مربوط به داروخانه‌های بخش خصوصی و بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال نیز مربوط به مطالبات داروخانه‌های بخش دولتی استان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید بر اینکه مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان مرداد ماه سال جاری تسویه و پرداخت شده است، ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان، مراکز مذکور دغدغه کم‌تری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و افزایش میزان رضایتمندی آنان شود.