کد خبر : 141984 تاریخ : 1404/6/16 - 11:19
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد ضرورت گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی در مسیر تحقق مدرسه تراز مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر ضرورت گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی پیرامون مدرسه تراز، این نهاد آموزشی را محور تحول اجتماعی دانست و خواستار نقش‌آفرینی همه‌جانبه مدیران مدارس در محله‌ها شد.

به گزارش الوند، به نقل از اداره اطلاع رساین و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در جلسه کارگروه راهبری تحول اداری استان همدان، با اشاره به اهمیت بازتعریف جایگاه مدرسه در ساختار اجتماعی، اظهار کرد: مدرسه تراز باید فراتر از یک نهاد آموزشی عمل کند و به مرکز تعاملات فرهنگی، اجتماعی و تربیتی محله تبدیل شود.

شیدایی با تأکید بر گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی در مسیر تحقق مدرسه تراز، بیان کرد: برای رسیدن به این هدف، باید معلمان، دانش‌آموزان و اولیا و ... ابعاد مختلف مدرسه تراز را بشناسیم و درک مشترکی از مأموریت آن ایجاد کنیم. این مدرسه باید با نیازهای بومی هر منطقه هم‌راستا باشد و پاسخ‌گوی اقتضائات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محله باشد.

وی نقش مدیر مدرسه را کلیدی دانست و عنوان کرد: مدیر مدرسه در مدرسه تراز باید همه‌کاره محله باشد؛ از هدایت تربیتی دانش‌آموزان گرفته تا تعامل با خانواده‌ها، نهادهای محلی و حتی مدیریت بحران‌های اجتماعی. این نگاه جدید، نیازمند توانمندسازی مدیران و بازتعریف مأموریت‌های آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به بوم در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: مدارس تراز باید بر اساس ویژگی‌های بومی هر منطقه شکل بگیرند. این یعنی شناخت دقیق ظرفیت‌های محلی، فرهنگ منطقه، و نیازهای خاص دانش‌آموزان در هر ناحیه. تنها در این صورت است که مدرسه می‌تواند به مأمن رشد و شکوفایی نسل آینده تبدیل شود.