کد خبر : 121578 تاریخ : 1404/3/22 - 21:08
معاون گردشگری وزارت میراث اعلام کرد همدان؛ پایگاه نوین گردشگری سلامت معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه استانه همدان اکنون به‌عنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو معرفی می‌شود، گفت: هدف ما این است برند ملی گردشگری سلامت ایران بتواند برای کشورهای متقاضی خدمات سلامت که با توانمندی‌ها آشنایی دارند، اعتمادسازی کرده و بیماران گردشگر، ایران را به عنوان مقصد انتخاب کنند.

به گزارش الوند، انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از پایان کنفرانس اصلی سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص همدان و سطح بالای مشارکت علمی، اجرایی و بین‌المللی در این رویداد مهم، این استان به عنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت در منطقه معرفی شود.

محسنی‌بندپی بیان کرد: این رویداد با ویژگی‌های منحصر به‌فرد همدان به عنوان میزبان، یکی از موفق‌ترین دوره‌های کنفوبیشن سلامت کشورهای عضو اکو بود که با حمایت مسئولان استان و بخش خصوصی بی‌نظیر برگزار شد.

وی با اشاره به تصویب بیانیه پایانی این کنفوبیشن، عنوان کرد: انتخاب همدان به‌عنوان میزبان این دوره به دلیل پیشینه تاریخی در حوزه سلامت، آرامگاه بوعلی، برخورداری از طبیعت شفابخش، وجود ۱۳۰۰ گونه گیاه دارویی، نیروی انسانی متخصص و بیمارستان‌های مجهز بوده که این عوامل شرایطی را فراهم آورد تا همدان به‌عنوان نقطه عطفی در توسعه گردشگری سلامت منطقه شناخته شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: دبیرکل اکو نیز تأکید کرد وفاق شکل‌گرفته در همدان گامی بلند برای پذیرش بیماران گردشگری سلامت در این استان محسوب می‌شود. همچنین، برگزاری موفق دو پنل تخصصی در روز گذشته و سه پنل تخصصی طی امروز نشان‌دهنده جدیت علمی و اجرایی در توسعه زیرساخت‌های این حوزه است.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه در بندهای ۱۳گانه بیانیه پایانی بر تقویت تعاملات و همکاری‌های بین کشورهای عضو تأکید شده است، تصریح کرد: حفظ و ارتقای ارتباطات بین بخشی به‌ویژه نقش‌آفرینی بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت محور مهمی از این بیانیه است و نقش سلامت و اقتصاد سلامت به عنوان پیشران توسعه در منطقه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بر اساس مفاد بیانیه، ایجاد کمیته مشترک گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دبیرخانه اکو به تصویب رسیده و طراحی و راه‌اندازی پلتفرم دیجیتال گردشگری سلامت در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته که می‌تواند زمینه تسهیل ارتباطات، ارائه خدمات و تبادل دانش را در سطح منطقه فراهم کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: برای برندسازی، بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری سلامت بیش از شش ماه کار شبانه‌روزی با همکاری وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت انجام شده که نتیجه آن در این کنفوبیشن و نمایشگاه جانبی آن به نمایش گذاشته شده است، این برندسازی نقطه آغازین اجرای جشنواره ملی گردشگری سلامت نیز خواهد بود.

محسنی‌بندپی با اشاره به ضرورت مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز و غیرتخصصی در این حوزه، اظهار کرد: مسیرهای غیرقانونی، غیرعلمی و غیرتخصصی که موجب بی‌اعتمادی به ظرفیت‌های نظام سلامت کشور می‌شوند باید مسدود شوند تا برند ملی گردشگری سلامت بتواند اعتماد و اطمینان لازم را در میان بیماران بین‌المللی ایجاد کند.

وی بیان کرد: هدف ما این است برند ملی گردشگری سلامت ایران بتواند برای کشورهای متقاضی خدمات سلامت که با توانمندی‌ها آشنایی دارند اعتمادسازی کرده و بیماران گردشگر با اطمینان این کشور را به‌عنوان مقصد درمانی انتخاب کنند و خدمات خود را با کیفیت و ایمنی بالا دریافت نمایند.