کد خبر : 101472 تاریخ : 1404/2/15 - 10:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اعلام کرد گردشگری سلامت اکو؛ ویترینی بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های سلامت و گردشگری استان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: کنگره گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو، یک ویترین بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های سلامت و گردشگری استان است و کوچک‌ترین ضعف در آن قابل پذیرش نیست.

به گزارش الوند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در جلسه ستاد برگزاری سومین کنگره گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو، با ابراز نارضایتی از عدم انسجام در عملکرد و پیگیری برخی دستگاه‌ها به حاضرین در جلسه تذکر داد .

حسینی بیان کرد: در صورت تداوم این روند، از استاندار خواهم خواست شخصاً وارد میدان شود. این رویداد یک ویترین بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های سلامت و گردشگری استان است و کوچک‌ترین ضعف در آن قابل پذیرش نیست.

وی ضمن تاکید بر ظرفیت‌های منحصربه‌فرد همدان در حوزه سلامت و گردشگری، عنوان کرد: همدان به عنوان یکی از قطب‌های تاریخی، فرهنگی و درمانی غرب کشور از توانمندی‌های بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری این رویداد فرصتی ارزشمند برای معرفی این ظرفیت‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود، تاکید کرد: در این رویداد علوم پزشکی باید با دست پر پای کار باشد و هیچ کوتاهی پذیرفته نخواهد شد .

حسینی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی گردشگری سلامت از ۲۱ تا ۲۳ خردادماه ۱۴۰۴ در همدان برگزار خواهد شد، گفت: در طول برگزاری این رویداد، همدان میزبان نمایندگانی از ۱۰ کشور عضو اکو، برخی کشورهای غیرعضو و همچنین فعالان حوزه سلامت از سراسر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به تأخیر برخی دستگاه‌ها در ارائه برنامه‌ها، تصریح کرد: احساس می‌کنم هنوز برخی نهادها، از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مسئولیت و جایگاه این رویداد را به‌درستی درک نکرده‌اند. این کنگره ظرفیت ملی کشور در حوزه سلامت را قرار است به کشورهای دیگر بشناساند و اگر قرار باشد با مکاتبه پیش برویم، قطعاً به موقع برای اجرای برنامه‌ها پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: تمام مصوبات جلسات باید دارای قید زمانی، مسئول مشخص و خروجی قابل‌ارزیابی باشند. اگر تا پنج‌شنبه این هفته برنامه‌ها نهایی نشوند، از استاندار می‌خواهیم در جلسه حضور پیدا کند تا برای پیشرفت سریع برنامه‌ها پای کار بیایید و در جریان پیگیری نکردن موارد برخی دستگاه‌ها قرار گیرد.

حسینی با اشاره به ابعاد نمایشگاهی و علمی رویداد، اظهار کرد: نمایشگاه این رویداد به‌صورت ملی و با محور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، گیاهان دارویی و فناوری‌های نوین برگزار خواهد شد. از جمله باید گونه‌های درمانی گیاهی استان مانند سیر، رازیانه و غیره احصا و به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز خواسته‌ایم برای طراحی بخش علمی و کنفرانس تخصصی مشارکت فعال داشته باشند. این رویداد باید نمود سطح علمی و اجرایی کشور در حوزه گردشگری سلامت باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم تعامل مدیران شهری، عنوان کرد: شهرداری همدان باید با شهرداری‌های سایر کلانشهرها ارتباط بگیرد و در قالب یک طرح مشترک، تبلیغات شهری این رویداد را به سطح ملی ببرد. همچنین باید از ظرفیت وزارت راه برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در مسیرهای بین‌استانی استفاده شود.

حسینی با اتمام حجت با روسای کمیته‌های تخصصی، تصریح کرد: همه بخش‌ها موظف‌اند تا پایان هفته، شرح وظایف، برنامه اجرایی، زمان‌بندی و منابع موردنیاز خود را مشخص کرده و به ستاد مرکزی ارائه کنند. این رویداد فرصتی تکرارناپذیر برای همدان است تا جایگاه خود را در دیپلماسی سلامت و همکاری‌های بین‌المللی تثبیت کند.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز به تشریح اقدامات این اداره کل پرداخت و گفت: این همایش در قالب یک کنفرانس تخصصی بین‌المللی، نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت، ارائه توانمندی‌های کشور میزبان و نشست‌های جانبی با حضور شرکت‌های فعال داخلی برگزار می‌شود.

معصوم‌علیزاده اظهار کرد: در این برنامه نمایندگان دستگاه‌های دیپلماتیک، وزارتخانه‌های گردشگری و بهداشت، هیئت‌های خارجی، فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت، مدیران شرکت‌های خدماتی، اینفلوئنسرها، فعالان و راهنمایان گردشگری حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به به‌روزرسانی محتوای تبلیغات رویداد، تصریح کرد: محتوای پوسترها و بنرهای تبلیغاتی بازنگری شده تا پیام و هویت رویداد به‌درستی منتقل شود. در حوزه فضاسازی شهری نیز امروز جلسه‌ای با شهردار نیّر برگزار کردیم تا اقدامات زیباسازی شهری آغاز شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای میهمانان بین‌المللی نیز حمل‌ونقل تشریفاتی تدارک دیده شده است. از سوی دیگر، در حال رایزنی با وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه هستیم تا از ظرفیت تبلیغات محیطی در سطح ملی و مسیرهای بین‌استانی حداکثر استفاده صورت گیرد.