کد خبر : 101317 تاریخ : 1404/1/25 - 09:13
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد اصلاح هندسی بلوار شهید رجایی؛ پیش نیاز آغاز عملیات غیرهمسطح‌سازی تقاطع مدرس رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه شورا از سه سال پیش به جد پیگیر آغاز عملیات عمرانی محور تقاطع شهید مدرس و بلوار شهید رجایی بوده است، گفت: اصلاح هندسی رفیوژ بلوار شهید رجایی پیش نیاز آغاز عملیات عمرانی غیرهمسطح‌سازی تقاطع شهید مدرس بوده که آغاز شده است.

به گزارش الوند، مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون فنی عمرانی شورا با موضوع آخرین وضعیت پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس، بررسی پیشنهادات شرکت سرمایه‌گذاری ایمن‌سازان مبتکر، احداث کنارگذر شهر، ارائه گزارش سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر در خصوص تأمین راننده اتوبوس و ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های آتی در خصوص اصلاح بافت مرکزی به ویژه پیاده‌راه‌ها و سایت موزه میدان امام (ره)، اظهار کرد: امید است در قالب شورای شهر و مدیریت شهری بتوانیم به اهداف تعیین شده در دوره ششم برسیم و دستاوردهای خوبی حاصل شود.

حیدری با اشاره به صحبت‌های استاندار در جلسه با اعضای شورای شهر در خصوص ابلاغ اجرای روگذر، بیان کرد: در ابلاغیه مذکور باید شهرداری حداکثر طی مدت سه هفته تمام طرح‌های مطالعاتی مربوط را در جلسه شورای همتا مطرح و نسبت به هماهنگی، اقناع و توجیه دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدام کند.

وی عنوان کرد: آنچه مورد اذعان همه طرف‌ها بوده و وجه مشترک همه نظرات، انجام یک مداخله در این منطقه است؛ چراکه وضعیت موجود برای مردم، ساکنان و گردشگران آزاردهنده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برخی نظرات در این خصوص سلیقه‌ای است، گفت: اظهار نظرات زیرگذر یا روگذر باید یک جا تمام شود و یک تصمیم فنی و درست اتخاذ و اجرایی شود.

حیدری با تأکید بر اینکه اصراری بر زیرگذر یا روگذر بودن تقاطع نداریم، خاطرنشان کرد: نظر فنی نهایی مشاور طرح باید برای همه فصل‌الخطاب باشد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شورا از سه سال پیش به جد پیگیر آغاز عملیات عمرانی محور تقاطع شهید مدرس و بلوار شهید رجایی بوده است، تصریح کرد: اصلاح هندسی رفیوژ بلوار شهید رجایی پیش نیاز آغاز عملیات عمرانی غیرهمسطح‌سازی تقاطع شهید مدرس بوده که آغاز شده است.

حیدری با اشاره به خرید اتوبوس‌های جدید، اظهار کرد: در اقدام بسیار تحسین برانگیز و بی‌سابقه، سال گذشته ۴۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سرمایه‌گذاری در سال جاری، یادآور شد: با وارد کردن این تعداد اتوبوس جدید از تولیدکننده داخلی به ناوگان، امیدی در دل مردم ایجاد شد؛ مخاطبان ناوگان اتوبوسرانی قشری هستند که خدمت به آنها اجر بیشتری دارد و شیرینی این اتفاق باید به ذائقه مردم بیاید.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه باید سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها با این اقدام کاهش یابد، بیان کرد: اتوبوس‌های جدید نیازمند راننده است که استاندار در جلسه‌ای اعلام کرد که این اقدام نیاز به مجوز استانداری ندارد و شهرداری باید راسا این مهم را به انجام رساند.

حیدری گفت: حدود ۱۰۰ تاکسی و ۴۰ دستگاه اتوبوس با حمایت شهرداری نوسازی شده و باید این اقدامات در یک رونمایی گسترده اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه نیاز به جذب ۸۰ راننده برای به‌کارگیری در اتوبوس‌های جدید است، تصریح کرد: ما نیز دغدغه نحوه جذب این رانندگان را داریم؛ اجازه انجام کار را با حضور نماینده استانداری بدهند تا از طریق برگزاری آزمون بهترین، توانمندترین و سالم‌ترین رانندگان به‌کارگیری شوند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در کنار سرمایه‌های خرد و داخلی، سرمایه‌گذاری خارجی نیز یکی از موتورهای پیشران کشور است، خاطرنشان کرد: بر استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری تأکید داریم.

علی رضایی، عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه در خصوص تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس بحث‌های فراوانی شده است، تصریح کرد: در ابتدا عزم شورای ششم بر ایجاد زیرگذر در این محدوده بود و شهردار نیز اعلام کرد تأمین منابع مالی این پروژه و جابه‌جایی تأسیسات را انجام می‌دهد.

رضایی با تأکید بر اینکه در بلندمدت و از منظر زیبایی‌شناسی، زیست‌محیطی و ملاحظات اجتماعی، احداث زیرگذر در میدان شهید مدرس بسیار مناسبت تر از ایجاد روگذر می‌باشد، اظهار کرد: تأمین مالی، جابه‌جایی‌های مورد نیاز تأسیسات و مدت زمان اجرای پروژه از مسائل مهم در اجرای این پروژه است.

وی با یادآوری این مهم که تأمین مالی جابه‌جایی تأسیسات با وجود هزینه سنگین امکان‌پذیر بوده و البته رقم قابل توجهی برای شهرداری است، بیان کرد: مدت زمان اجرای پروژه نیز باید مدیریت شود و در صورت مدیریت این دو مسئله تأکید ما بر ایجاد زیرگذر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نظر مخالف فرماندار با ایجاد روگذر تقاطع شهید مدرس، گفت: فرماندار با تأکید بر مباحث گردشگری و با نگاهی بلندمدت به احداث زیرگذر تأکید دارد و با نظر وی در این خصوص موافق هستم.