کد خبر : 101225 تاریخ : 1404/1/4 - 14:41
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان اعلام کرد سامانه ۰۹۶۲۹ آماده پاسخگویی به مشکلات مسافران نوروزی است دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با اشاره به اینکه سامانه ملی سفر با شماره ۰۹۶۲۹ در ایام نوروز آماده دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات گردشگران و پاسخ‌گویی به مشکلات مسافران نوروزی است، گفت: کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ساختمان شماره دو اداره کل میراث‌فرهنگی همدان مستقر است.

به گزارش الوند، به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان، اظهار کرد: سامانه ملی سفر با شماره ۰۹۶۲۹ در ایام نوروز آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات گردشگران در استان همدان همزمان با سراسر کشور است و به‌طور ویژه برای پاسخ‌گویی به مشکلات مسافران نوروزی راه‌اندازی شده و امکان ثبت شکایات و نظرات به‌صورت غیرحضوری را فراهم کرده است.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: این کمیته ویژه نوروز از بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۳ آغاز به کار کرده و تا پایان تعطیلات فروردین ۱۴۰۴ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با محوریت معرفی جاذبه‌ها و امکانات اقامتی استان‌ها و نیز ارائه خدماتی از جمله امداد و نجات، اورژانس و همچنین قرار گرفتن امکانات رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی در توقفگاه‌های پیش‌بینی شده در ۳۰ کیلومتری استان‌ها که غالباً ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود، سبب ترغیب هموطنان به توقف خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات و چالش‌های احتمالی نیز در صدد هستیم تا با اعزام اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ستادهای اجرایی شهرستان‌ها و تشکیل کارگروه‌های کوچک‌تر اجرایی نسبت به رفع سریع و به موقع نواقص موجود در شهرستانها اقدام کنیم.

معصوم‌علیزاده عنوان کرد: کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ساختمان شماره دو اداره کل میراث‌فرهنگی همدان به عنوان دبیرخانه مستقر هستند و به ‌صورت روزانه ضمن جمع‌آوری آمار، مسائل و مشکلات مسافران و گردشگران را به‌ سرعت بررسی و رفع می‌کنند.