کد خبر : 100881 تاریخ : 1403/10/27 - 13:58
تکنیک و روش‌های مطالعه باید بازآفرینی شود | بزرگ‌ترین مشکل آموزش و پرورش، کوچک‌انگاری آن است جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان با حضور وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، استاندار همدان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد.

به گزارش الوند، حمید ملانوری‌شمسی، استاندار همدان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه نگاه دولت به آموزش و پرورش نگاه خاصی است و توسعه کشور در گرو این نگاه است، اظهار کرد: پس از دستور رئیس‌جمهور و اعلام رسمی، نهضت توسعه و عدالت در فضای آموزشی و پرورشی کشور، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردیم.

ملانوری‌شمسی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌ها برای احصا مسائل در حوزه آموزش و پرورش به کار گرفته شود، بیان کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، نظام مسائل استان را احصا کرده و لیست طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار را به تفکیک شهرستان‌ها تهیه و ارائه کرده‌اند.

وی عنوان کرد: نظام مسائل، تمام امکانات و زیرساخت‌ها شناسایی شده و در استان همدان، پنج مدرسه کانکسی ۶ کلاسه، ۱۶۴ پروژه با ۲ هزار و ۳۸۵ کلاس درس نیمه تمام و‌ ۴۸۳ مدرسه ناایمن وجود دارد که باید نوسازی شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی تلاش می‌شود تا با حمایت دولت و وزارت آموزش و پرورش، این مشکلات در بازه زمانی تعیین‌شده توسط رئیس‌جمهور مرتفع شود.

تکنیک و روش‌های مطالعه باید بازآفرینی شود

حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: امروز در دنیا برای چگونه مطالعه کردن تکنیک‌هایی وجود دارد و باید وزارت آموزش و پرورش به تکنیک و روش‌های مطالعه توجه کرده و آن‌ها را بازآفرینی کند.

شعبانی‌وثقی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت اولویت فرهنگی ما است، بیان کرد: فضای مجازی و بسترهای مختلف تربیتی زیادی داریم که رقیب آموزش و پرورش هستند که در این زمینه باید ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای اردوگاه‌های تربیت‌محور مورد توجه باشد تا دانش‌آموزان جذب فضای آموزش و تربیت شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید منزلت اجتماعی معلمان تقویت شود، خاطرنشان کرد: خیرین زیادی در استان داریم و گاهی وقف‌های غیراولویت‌دار و اهدای زمین‌هایی به آموزش و پرورش شده که نیاز نیست؛ می‌طلبد موقوفات به سمت آموزش بیاید اما وقف نشود تا بتوان بهره‌مندی لازم را از آن برد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فرهنگیان ما مطالباتی دارند که باید مورد توجه باشد، عنوان کرد: اولویت عدالت آموزش و توجه به سیستم آموزشی در استان قابل تقدیر است.

بزرگ‌ترین مشکل آموزش و پرورش، کوچک‌انگاری آن است

همچنین، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اینکه همیشه اذعان داشتم که بزرگ‌ترین مشکل آموزش و پرورش، کوچک‌انگاری آن است، اظهار کرد: خوشحالم رئیس‌جمهوری داریم که به این حوزه توجه جدی دارد.

کاظمی با بیان اینکه ۱۵ جلسه اختصاصی برای آموزش‌وپرورش گذاشته است و فقط شعار توسعه عدالت آموزشی را نمی‌دهد بلکه به صورت میدانی این موضوع را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: در راستای عدالت آموزشی، محرومیت‌زدایی در فضای آموزشی و توسعه عدالت آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه چگونگی رسیدن به عدالت آموزشی بدون منابع دولتی و با ظرفیت مردمی نیز در دستور کار است، عنوان کرد: ارتقا کیفیت آموزشی با محورهای توانمندسازی معلمان، تحول در روش‌های تدریس، چیدمان کلاس‌ها و به‌روزرسانی تکنولوژی و تجهیزات موردنیاز انجام می‌شود.

در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود

اسکندر مومنی، وزیر کشور نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود و هیچ راهی جز استفاده از این حوزه وجود ندارد، بیان کرد: تعلیم و تربیت و اجرای مناسب در حوزه آموزش و پرورش باید مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد که موضوعات آموزشی را ساماندهی و بهینه‌سازی کنیم.